Beryllbieter, Bouba Ndjida nasjonalpark. Foto: Harald Solås.

mandag 15. november 2010

Varan til kveldsmat?

Bjørn forteller:

Da jeg kom hjem fra skolen, var det en jeger som vi kjenner veldig godt, og han hadde med en varan.
En varan er en veldig stor øgle. Den som vi så i dag, lever i vann og har slektninger som kan bli opptil tre meter lange. De som kan bli så lange, lever i ørkenen. Skinnet er deilig å ta på.
Jeger Roger spurte om vi ville kjøpe varanen og ha kjøttet til kveldsmat. 
Vi spiste heller skive til kveldsmat.




Erle forteller:
Jeg kom hjem fra skolen og der satt jeger Roger. Jeg sa ingen ting og gjekk inn. Når vi skulle spise middag kom Bjørn og ropte på meg: Erle kom og se hva Roger har med i dag! Jeg gikk ut og der så jeg den, - en øgle! Først trodde jeg at det var en slange!  Bjørn turte å holde den, men det gjorde ikke jeg. 


1 kommentar:

  1. Fytti-grisen!!...:/ hehe... skjøne at d blei skivemat på dykke for å sei d sånn!!:) æ så moro å sjå kossen di he d!!:) her ligge snøen rundt huse, men æ grått å øveskyet idag! æ deilig mæ helg!!:) klem

    SvarSlett